Wycieczka

814

Relacja z wycieczki autokarowej do Pragi i Kudowy Zdrój

W dniach 19 – 08 – 2017 i 20 – 08 – 2017

Stowarzyszenie „Nasza Wieś Naszym Domem” z Kamiennika zorganizowało wycieczkę do Pragi . W podróż wyruszyliśmy jednak już w dniu 18 – 08 – 2017 o godzinie 23.00 .

Plan wycieczki obejmował zwiedzanie Pragi w dniu 19 – 08 – 2017 Hradczany, katedrę św. Wita, pałac Wallensteina, stare miasto : most Karola, Vaclavskie Namesti) oraz wiele innych miejsc . Niesamowity jest klimat Starej Pragi, która nigdy nie była zniszczona . Spacer po Starówce zwiedzanie Kościoła św. Barbary – jednego z najpiękniejszych w Europie Środkowej unikatowego dzieła architektury gotyckiej przyniósł moc niesamowitych wrażeń .
Wielką atrakcją była również zmiana warty na Zamku Praskim, która odbywa się codziennie o 12.00, to widowisko warte obejrzenia. Dwa regimenty, które uczestniczą w tej zmianie warty, przekazują sobie nawzajem sztandar Prezydenta Republiki Czeskiej. .O godzinie 23.30 oglądaliśmy piękne widowisko na Fontanie Křižíkova – Wybierając się na pokaz warto pamiętać aby wybrać możliwie późną porę pokazu – pokazy rozpoczynają się tuż po zachodzie słońca a najpiękniejszy efekt jest , gdy zrobi się naprawdę ciemno .Około godziny 23.30 wyjechaliśmy z Pragi i dotarliśmy do Kudowy Zdrój gdzie nocowaliśmy w hotelu ” Agat ” . Po krótkim noclegu i zjedzeniu śniadania w dniu 20 – 08 -2017 pojechaliśmy zwiedzić Kapilcę Czaszek w Czmernej . Następnie udaliśmy się do Karłowa ,a stamtąd na Szczeliniec. Szczeliniec Wielki jest najwyższym (919m) szczytem Gór Stołowych i zarazem ich najatrakcyjniejszym i najczęściej odwiedzanym miejscem . Podziwialiśmy piękne widoki zachwycających swym urokiem z dużą ilością zjawiskowo ukształtowanych skał. Następnie udaliśmy się do miejscowości Wambierzyce i zwiedzanie Sanktuarium Matki Bożej Wambierzyckiej Królowej Rodzin. Do świątyni prowadzą monumentalne, kamienne schody o trzech ciągach. Wszystkich stopni jest 56, z czego 33 w środkowym ciągu symbolizuje lata życia Jezusa na Ziemi. Kolejnych 15 stopni nad pierwszym tarasem oznacza lata życia Maryi przed jej Boskim Macierzyństwem. O godzinie 17.00 zjedliśmy obiad i udaliśmy się w drogę powrotną do Kamiennika .