” Ulicami malowniczego Wrocławia ”

W połowie lipca bieżącego roku Zarząd Stowarzyszenia „Nasza Wieś Naszym Domem” z Kamiennika zorganizował trzy-dniową wycieczkę turystyczno – krajoznawczą do Wrocławia i Wałbrzycha.

Wycieczka planowana była w 2020 roku, ale ze względu na pandemię Covid-19 nie doszło do jej realizacji.
Już 14 lipca rano 54 osobowa grupa wyruszyła do Wrocławia, jednego z najbardziej malowniczych i ciekawych miast w Polsce, położonego nad rzeką Odrą, wypełnionego historycznymi budowlami, kolorowymi zaułkami i witającymi krasnalami. Zwiedzanie Wrocławia rozpoczęliśmy od spotkania z Panią Elą, dyplomowaną przewodniczką, która przez trzy dni towarzyszyła nam i w ciekawy, interesujący sposób opowiadała o zabytkach, kulturze i atmosferze miasta przyciągającego turystów z całego świata. Przygodę z Wrocławiem rozpoczęliśmy od Ostrowia Tumskiego i Piaskowego, Ossolineum i Uniwersytetu oraz Starych Jatek. Byliśmy w dawnym pałacu Królów pruskich, na Rynku, który jest sercem miasta i jednego z największych w Europie, a otaczają go przepiękne kamienice w różnych stylach architektonicznych. Wieczorem udaliśmy się na Punkt Widokowy w Sky Tower, gdzie z 49 piętra oglądaliśmy panoramę Wrocławia. Kolejnego dnia zwiedziliśmy Panoramę Racławicką, Muzeum Narodowe, byliśmy w Hali Stulecia oraz oglądaliśmy pokaz grającej fontanny. Nie obyło się również bez Afrykarium, największej atrakcji ZOO Wrocław, kompleksie basenów i akwariów, w tym basenów otwartych. W ostatnim dniu wycieczki pojechaliśmy do Świdnicy, gdzie mogliśmy zobaczyć największą barokową świątynię na świecie, Kościół Pokoju. Później oglądaliśmy rośliny, kwiaty i zwierzęta oraz ptaki w palmiarni w Lubiechowie. Ostatnim punktem naszej trzy-dniowej wyprawy było zwiedzanie zabytkowego Zamku Książ zlokalizowanego w wałbrzyskiej dzielnicy Książ na Pogórzu Wałbrzyskim, będący częścią Książańskiego Parku Krajobrazowego.
Tegoroczna wycieczka do Wrocławia, miasta krasnali, wielu zabytków i atrakcji z różnych epok przeszła do historii, zostały miłe wspomnienia, przyjaźnie i więź uczestników wycieczki. Była to okazja do odpoczynku, do oderwania się od spraw codziennych i innego spojrzenia na otaczającą rzeczywistość. Kolejna wyprawa do miasta o bogatym dziedzictwie kulturowym i jednocześnie dynamicznym centrum akademickim i gospodarczym buduje przyjaźń, zadowolenie i zaangażowanie w inicjatywy naszej małej miejscowości. Niech nasz wspólnie spędzony czas w sympatycznej, miłej i rodzinnej atmosferze, będzie gościł wszystkim uczestnikom wycieczki w codziennym życiu.